Pages

Покер стратегия - Как да играем малки чифтове префлоп на 6 макс No Limit

Posted on 2:50 AM by Holedm


Тази статия има за цел да даде някои кратки и практични наставления как да действаме, когато имаме малък чифт на 6 макс No Limit маса. Под малък чифт разбирам 66 и надолу. Ще ви покажа някои основни принципи, както и основанието да правите това, което ви казвам. Няма да навлизам в подробности, тъй като ще ми трябва цяла глава в книга.


И така малките чифтове обикновено са много добри ръце в No Limit покера. Те правят сетове, а сетовете са ръце, с които най-често стакваме противниците си. Поради тази причина, играя чифтовете си почти винаги. Ще нахвърлям най-честите ситуации, когато играя тези ръце. Всяка от тях предполага игра на 6 макс маса и стакове от 100 големи блайдна и нагоре.

Кога да играем чифтове


Ако всички до мен са хвърлили картите си, най-често рейзвам чифтовете си – дори и от ранна позиция.


Ако някой е рейзнал преди мен и имам позиция, най-често плащам с нисък чифт. Те стават силни ръце в следните няколко ситуации:


- Играчът, който е рейзнал е лууз играч, в играта си след флопа.

- Играчът, който е рейзнал е тайт префлоп и най-вече ако въпросният играч обича да хвърля картите си, ако не флопне нищо

- Блайндовете са лууз и/или слаби играчи


Когато имам позиция играя малките чифтове поради две причини: първо - да се опитам да стакна някой, когато направя сета си и второ - да се опитам да открадна пота, когато моя опонент покаже слабост и чекне преди мен. Когато съм срещи лууз играчи на флопа играя за стакове. Срещу тайт играчи префлоп се опитвам да открадна пота, когато покажат слабост, а също и за стакване, когато имам сет, тъй като много често те държат по-голям чифт, с който се чувстват силни.


Чифтовете обаче могат да бъдат и слаби ръце, когато имаме следните ситуации:


- Играчът, който е рейзнал префлоп е лууз – агресивен играч (така наречените LAG играчи) , който прави големи потове, дори и когато не е уцелил флопа.

- Блайндовете имат склонност към 3-бет и squeeze или пък, някой от тях е с малък стак и играе all in или фолд.

- Играчът, който е рейзнал има малък стак и сумата, която е рейзнал е прекалено голяма сравнена с парите пред него.


LAG играчите, които са агресивни на флопа са опасни, защото са трудни за стакване поради големият им обхват от ръце, с които играят, а също и за кражба, тъй като често продължават да са в ръката, въпреки че не са уцелили флопа. Проблемът при играчите, които обичат да 3-бетват или пък имат малък стак е, че там нямаме необходимите имплайд одс, с които да платим.


Когато съм в позицията на някой от блайндовете плащам с малък чифт, само ако има двама или повече играчи в пота.

Кога да НЕ играем малките чифтове


Ето някои от основните ситуации, в които избягвам да участвам в раздаването с малък чифт. На първо място, когато съм на някой от блайндовете и играя срещу само един играч, който е рейзнал 3.5х или повече. Единствено и само, ако играчът е е прекалено тайт и имам контрол и познавам играта му бих помислил да платя. Обичам тайт играчите, тъй като те са много лесни за стакване. Също така има вариант да платя, когато съм изправен срещу много слаб играч. Всеки път, когато такъв играч рейзне префлоп и аз имам нисък чифт, бих платил.


Но срещу солидни тайт-агресив играчи, както и срещу солидни лууз-агресив играчи, които рейзват от позиция избягвам да плащам големи рейзове. Тези играчи, няма да имат достатъчно често силни ръце на флопа и когато направите сет с вашият чифт, той няма да ви се изплати. Когато пък, не направите сет и тези играчи използват предимството си, че са в позиция от вас, няма да ви позволяват да стигате евтино до шоудайн.


Затова понякога хвърлям чифтовете си в такива ситуации, но друг път 3-бетвам с тях. Използвам 3-бета като ход, когато знам, че противника рейзва с много голям обхват от ръце префлоп и най-често ще хвърли ръката си. Чифтовете имат предимството да са ръце, с които, когато 3бетнеш и направиш сет на флопа, имаш пълното основание да вкараш целия си стак в пота. Като цяло обаче, 3-бет е твърде много, за да го играете, ако се надявате да хванете сет, но пък понякога имате достатъчно фолд екуити и не е нужно да виждате флопа.


Обърнете внимание, че когато сте на блайндовете и имате рейз и плащане до вас е добре само да доплатите, вместо да 3-бетвате извън позиция. Обикновено бих платил минимилен 3-бет с малък чифт, но не и такъв с големината на пота или по-голям. Нпаример на $1-$2 маса, ако рейзна със $7 и бутона ме 3-бетне до $24, тогава най-често хвърлям чифта си. Ако сме абсолютно сигурни, че противника би направил това, само ако държи АА или КК, тогава може да се замислим да платиме, заради имплайд одс, които имаме. Но срещу противник, който обича да 3-бетва с различни типове, ръце избягвам да играя, тъй като няма да взимам достатъчно пари, когато уцеля сет.

 Финални думи 


Ситуациите, когато ще хвърля малките чифтове, са предимно тези, когато съм изправен срещу само един противник, който е лууз, играе добре на флопа и не съм в позиция. Друга ситуация, в която ще хвърля чифта си е, когато съм рейзнал и някой ме 3-бетне. В почти всички останали ситуации, бих играл малките си чифтове. Ако всички до мен са фолд или само са доплатили – аз ще рейзна, ако някой е рейзнал преди мен, ще си доплатя.

No Response to "Покер стратегия - Как да играем малки чифтове префлоп на 6 макс No Limit"

Leave A Reply