Pages

Как да преценим масата на която сядаме да играем.

Posted on 2:43 AM by Holedm

Тази статия дава наистина много полезни съвети какво да правим в първите няколко ръце, когато седнем на масата. Много книги ни учат на стратегии, които са срещу оределени играчи или в определени условия, но има твърде малко материали, в които да Ви кажат като начинаещ, какво точно е правилно да направите, преди да сте разбрали още какви са условията и играчите на масата. Наистина полезно, приятно четене...



Много хора искат да знаят как да преценят масата и стила на игра на масата, която играят. Питат ме когато заема моето място на масата какво първо правя? С колко пари сядам да играя? Каква е моята стратегия в първите няколко ръце, които играя? На кои неща обръщам внимание? Как използвам тези начални моменти, за да спечеля предимство над противниците си по време на цялата сесия? Ще ви споделя какъв е моя подход към тези начални моменти и решения, които взимам. Знам за други играчи, които имат съвсем различен подход, така че тук е момента да уточня, че моя начин не е единствен. Но дори и да правите нещата по различен от описания от мен начин, може би ще е полезно за Вас, да знаете как другите хора подхождат към играта.


Аз успявам да бия играта “но лимит” като печеля предимство в мисловен план над моите опоненти. За да бъде възможно това, аз имам нужда от следните две неща: знания за техните слабости и стратегия, която да се възползва от тези слабости. Без тези две неща, аз не мога да печеля предимство над опонентите си и следователно, не мога да разчитам на основните теории, с които да бия играта. С течение на времето, правилното използване на основните теории неминуемо ще спечели, но детайлните настройки в играта ще спечелят много повече и много по-бързо.


И така, веднага след като седна на масата, аз искам да науча възможно най-много за моите опоненти и то възможно най-бързо. Докато стане това, най-често слагам половината от максималния бай ин на масата. Например, на $2-$5 игра, най-често сядам на масата с $300, а не с максимума от $500. В предишни мои статии, съм споменавал, че влизайки с по-малък стак от този на опинентите, ни дава не малко предимства. Така че, когато седна за пръв път на маса с непознати опоненти, аз използвам тези предимства като играя с малко пари. Обикновено след една-две орбити, аз допълвам стака си до максимума. Също така, обаче, ако усетя, че имам предимство играейки като шорт стак, не допълвам. Слагайки, по-малко пари на масата Ви дава гъвкавост: преди всяка ръка Вие винаги можете да допълните повече чипове, но от друга страна никога не можете да махнете чипове, които вече сте сложили на масата.


Играя предимно тайт. Лично за мен съм открил, че когато не участвам в ръката съм много по-наблюдателен, отколкото когато съм в нея. Може би вкарването на емоции, когато играя в ръката, ми замъглява мисленето, тъй като моите рийдове и стратегическо мислене са много по-точни, когато, парите ми не са в пота. Затова, освен ако не са ми раздали наистина добри карти, първите десетина раздавания се фокусирам върху определянето типа на останалите играчи на масата и стратегията, която да използвам вследствие.


За какви неща гледам ли? Първо, искам да разбера колко е стандартния префлоп райз и колко често играчите колват. В онлайн покера, префлоп райзовете обикновено са по-малки, но игрите на живо имат свои собствени стандарти, които варират в порядъка от 3 до 10 пъти големия блайнд, а понякога дори и повече. Не винаги използвам стандартния райз и аз, но винаги трябва да знам какво останалите играчи очакват и какво изглежда нормално за тях. Също така трябва да знам, колко играчи плащат тези райзове префлоп. Например, ако двама играчи лимпнат в $2-$5 игра, трети играч райзне с $30, дали тези, които първоначално са платили са склонни да доплатят или пък да фолднат. Дали човека, който е райзнал очаква един опонент или четирима? Всички тези неща ми помагат да определя какви ръце да райзвам префлоп и колко големи да са тези райзове.


Следващата стъпка е да следя за играч, който да играе твърде много ръце. Ако видя, че някой от опонентите плати и след това доплати райз, повече от един път, аз определено ще му обърна внимание. Когато се съсредоточа върху определен играч на масата, се опитвам да определя неговите действия след като види флопа. Това, че някой има лууз стил префлоп, съвсем не означава, че е лууз по време на цялата ръка. Доста от играчите са точно обратното – обичат да виждат флопове плащайки райзове и ре-райзове със слаби ръце, но отказват да продължат в ръката, ако не са уцелили монстер. Това са моите любими опоненти, така че съм винаги доволен, когато видя този стил на игра. Ще позная тези противници, когато видя, че някой плаща прекалено много райзове префлоп, но след това фолдва на с-бет-ове на флопа или търна.


Не всички лууз играчи са толкова услужливи обаче. В случай, че те не фолдват, тогава започвам да следя с какъв тип ръка плащат. Дали те плащат автоматично, без да се замислят на флопа? Дали плащат прекалено много, когато имат дроуове? ( Скоро бях свидетел, някъде сред първите десетина ръце, които бях на масата, на играч, който плати $900 all in бет на търна, когато в пота имаше само $200, за да изчака своя флъш дроу)


Също така наблюдавам за агресивни и трудни играчи. Когато са търпеливи, чакат силните си ръце, за да направят големите си бетове или райзове, тогава Вие играете само с найстина добрите си ръце с/у тях. Например, ако виждате, че всички чекват на пот от $40 и очевидно никой не го иска, Вие можете да се опитате да блъфирате само с $5 или $10, спестявайки не малко пари, ако бъдете колнати. Също така, ако имате най-високия чифт, но не искате да плащате на големи бетове, е добре да направите малък валю бет, сигурни, че ако бъдете райзнати, ще е само от по-силна от вашата ръка, но ако бъдете колнати, ще е само от по-слаба. Тези отигравания могат много бързо да вдигнат Вашата печалба в лесни игри на лимити от порядъка на $1-$2 или $2-$4.


Срещу агресивни опоненти обаче, могат да Ви се противопоставят. Силните опоненти ще надушат, когато сте слаби и ще използват блъфове и малки валю бетове. Затова винаги се опитвам да определя кои играчи ще ме накажат, затова че се опитвам да открадна пота и кои няма, като съответно не ползвам тези малки бетове срещу опасните играчи.


В общи линии това са основните неща, които правя, когато първоначално седна на масата. Слагам малко пари, знаейки че винаги мога да допълня стака си, но никога не мога да махна част от него. Хвърлям по-голямата част от ръцете и използвам този период, за да определя какви са условията за игра на масата, също така профилирам и определям стила на играчите. Ако забележа, че някой е прекалено лууз ще наблюдавам неговата игра на флопа и ще се опитам да разработя модел, чрез който той взима своите решения. Тогава ще настроя моята стратегия, така че да извлеча предимство от техните грешки. При всички положения, се оглеждам за опасните и силни играчи, които могат да ми навредят.


Оригинала на статията е на английски и можете да го видите тук!

No Response to "Как да преценим масата на която сядаме да играем."

Leave A Reply